Як вибрати депозит і про що банки зобов’язані інформувати вкладників

Під час вибору депозиту варто враховувати не тільки розмір відсоткової ставки

У Фонді гарантування вкладів порадили українцям, які критерії слід враховувати під час вибору депозиту, а також розповіли, про що банки зобов’язані інформувати своїх вкладників. Відповідна інформація розміщена на сайті ФГВФО.

Як вибрати депозит

Щоб зробити правильний вибір, споживач банківських послуг повинен вміти аналізувати не лише умови розміщення коштів, а й результати діяльності того чи іншого банку, аби пересвідчитися, що фінустанова є надійною.

Як вибрати депозит і про що банки зобов'язані інформувати вкладників

Серед порад ФГВФО, які варто враховувати під час вибору банку для розміщення депозиту:

– вивчити репутацію банку. Прочитати відгуки про банк на відповідних форумах. Є рейтингові агентства, які оцінюють надійність банків, присвоюючи їм рейтинги (оцінки). Діяльність банків оцінюється на підставі інформації з офіційних і відкритих джерел. Отже, банк повинен бути з високим рейтингом та прозорою структурою власності;

– доцільно перевірити на сайті НБУ, коли банку видали ліцензію та на які види послуг;

– перевірити, чи є банк учасником Фонду гарантування вкладів фізичних осіб. Цю інформацію можна знайти на офіційному сайті ФГВФО http://www.fg.gov.ua, або звернувшись на “гарячу лінію” Фонду за телефоном 0 800 308 108;

– порівняти пропозиції різних банків. Процедуру можна спростити, скориставшись інтернет-сервісом, де зібрані всі депозитні пропозиції банків. Для розміщення депозиту краще вибрати банк, який активно працює з вкладами фізичних осіб;

– необхідно бути обережним, якщо маловідомі фінустанови пропонують надвисокі відсотки за вкладами. Ймовірно, що такий банк здійснює ризикову діяльність;

– необхідно з’ясувати, чи є у банку програми кредитування. Часто проблемні банки згортають кредитні програми;

– на сайті НБУ або у фінансовій звітності банку доцільно перевірити, чи є ця фінустанова прибутковою або ж збитковою упродовж кількох останніх кварталів;

– варто звернути увагу на рівень сервісу та якість обслуговування у банку, а також на зручність розташування. Налагоджені процеси, безперебійна робота банківських систем, кваліфікований персонал, відсутність черг, широка мережа банкоматів – усе це додає переваг у виборі банку.

Яку інформацію банки мають надавати вкладникам

У кожному відділенні банку-учаснику Фонду гарантування вкладів клієнт (або потенційний клієнт) має право на отримання:

– актуальної інформації про систему гарантування вкладів фізичних осіб (банк повинен надати спеціальну довідку про систему гарантування вкладів);

– інформації щодо умов залучення банком вкладів та відкриття поточних рахунків (тарифи, відсоткові ставки);

– зразків договорів банківського вкладу, договорів поточного рахунку;

– витягу з правил/умов, зокрема щодо порядку обслуговування банківського вкладу та поточного рахунку вкладника;

– примірника договору банківського вкладу, договору поточного рахунку, в тому числі у разі його укладання в електронній формі за допомогою систем дистанційного обслуговування (інтернет-банкінга, мобільного банкінга тощо).

Також на вимогу клієнта банк має надати прогнозований розрахунок доходів і витрат (нараховані відсотки, утримані податки та збори тощо).

Як діяти у разі ненадання банком такої інформації

Якщо фінустанова порушує ці вимоги, можна звернутися до відділу захисту прав вкладників Фонду гарантування вкладів фізичних осіб, відправивши листа електронною поштою: cn-vzpv@fg.gov.ua.

Також можна зателефонувати на “гарячу лінію” Фонду за номером 0 800 308 108.

https://money.liga.net/novini/news/kak-vybrat-depozit-i-o-chem-banki-obyazany-informirovat-vkladchikov

Читайте также