В редакционной статье рассматривается порядок отзыва налогового уведомления-решения. Министерство доходов и сборов Украины в письме от 30.04.2013 изложило свою позицию относительно порядка отзыва налогового уведомления решения.
Міністерство доходів і зборів України у листі від 30.04.2013 р. № 1985/6/99-99-10-04-02-15/1436 повідомило про порядок і строки відкликання податкового повідомлення-рішення.
Перш за все Міністерство зазначило, що порядок відкликання податкового повідомлення-рішення регламентується Податковим кодексом України (далі —ПКУ), а також, що, звісно, помилково, Порядком направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженим наказом ДПСУ від 22.12.2010 р. № 985. Як відомо, на даний момент зазначене питання урегульоване Порядком направлення органами державної податкової служби податкових повідомлень-рішень платникам податків, затвердженим наказом Мінфіну від 28.11.2012 р. № 1236 (водночас висновків податківців це не змінює).
Так, податківці нагадали, що податкове повідомлення-рішення вважається відкликаним, якщо, зокрема, контролюючий орган скасовує раніше прийняте податкове повідомлення-рішення про нарахування суми грошового зобов’язання або податкову вимогу (хоча в цьому контексті більш логічно говорити лише про скасування податкового повідомлення-рішення).
У цьому випадку податкове повідомлення-рішення вважається відкликаним із дня прийняття контролюючим органом рішення про скасування такого податкового повідомлення-рішення або податкової вимоги (п. 60.3 ПКУ).
Тобто податкове повідомлення-рішення визнається відкликаним у разі прийняття контролюючим органом рішення, яким задовольняється скарга на користь платника податків.
При цьому податківці нагадали, що розгляд скарг платників податків, поданих в адміністративному порядку, регламентуєтьсяст.ст. 55–56 ПКУ.
Відповідно до п. 56.8 ПКУ контролюючий орган, який розглядає скаргу платника податків, зобов’язаний прийняти вмотивоване рішення та надіслати його протягом 20 календарних днів, наступних за днем отримання скарги, на адресу платника податків поштою з повідомленням про вручення або надати йому під розписку.
Водночас слід пам’ятати, що п. 56.9 ПКУ дозволяє керівнику (або його заступнику) відповідного контролюючого органу прийняти рішення про продовження строку розгляду скарги платника податків понад 20-денний строк, визначений у п. 56.8, але не більше ніж на 60 календарних днів. У такому разі він повинен письмово повідомити про це платника податків до закінчення строку, визначеного в п. 56.8 ПКУ.
Якщо вмотивоване рішення за скаргою платника податків не надсилається платнику податків протягом 20-денного строку чи протягом строку, продовженого за рішенням керівника контролюючого органу (або його заступника), така скарга вважається повністю задоволеною на користь платника податків із дня, наступного за останнім днем зазначених строків.
Скарга вважається також повністю задоволеною на користь платника податків, якщо рішення керівника контролюючого органу (або його заступника) про продовження строків її розгляду не було надіслане платнику податків до закінчення 20-денного строку, зазначеного в абз. 1 п. 56.9 ПКУ.
У зв’язку з цим контролери дійшли висновку, що у разі задоволення скарги платника податків із зазначених вище підставподаткове повідомлення-рішення вважається відкликаним із дня, наступного за останнім днем зазначених строків.
Від себе нагадаємо, що процедура оскарження рішень податкових органів (у тому числі податкових повідомлень-рішень) розглядалась у тематичному номері газети «Податки та бухгалтерський облік», 2011, № 44.